Comparație între educația Montessori și cea tradițională


În ultimul timp, acord din ce în ce mai multă atenție educației de tip Montessori pentru că mi se pare apropiată stilului meu de a preda. Observ că este o metodă care capătă amploare la noi și chiar dacă atestarea este destul de costisitoare, asta nu înseamnă că nu ne putem documenta și învăța principiile după care s-a ghidat Maria Montessori.

montessori

Mai jos aveți o comparație între sistemul tradițional și cel de tip Montessori. Cu siguranță ambele au plusuri și minusuri, important este să alegem ce e mai bun din amândouă.

sursa: www.gradinitamontessori.ro

Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului traditional

Tipul experientei de invatare si metodele invatamantului Montessori

– Educatoarea este centrul atentiei, al clasei si al activitatii.- Educatoarea este cea care impune disciplina.

– Predarea se face cu intreaga clasa.

– Grupele se formeaza cu copii de aceeasi varsta.

– Toate cunostintele sunt date de catre educatoare.

– Copilul are un orar fix al activitatilor.

– In procesul de conceptualizare, copilul este dirijat de educatoare.

– Copilul are un timp de lucru stabilit de educatoare.

– Ritmul instruirii este fixat de grupa si de orar.

– Educatoarea corecteaza greselile prin repetari, pedepse si recompense.

– Consolidarea invatarii se face din exterior.

– Exista foarte putine materiale pentru dezvoltarea senzoriala.

– Copilul are scaunul/locul sau propriu: I se cere sa stea linistit, sa asculte si sa participe in timpul lectiilor cu toata grupa.

– Implicarea parintilor este redusa si voluntara.

– Educatoarea are un rol noninterventionist in clasa.- Mediul si metoda incurajeaza autodisciplina.

– Predarea este, in principal, individuala.

– Grupele sunt alcatuite din copii de varste diferite (de la 3 la 6 ani).

– Lucrul in grup ii incurajeaza pe copii sa invete singuri si sa se ajute reciproc.

– Copilul isi alege singur activitatea.

– Copilul descopera singur conceptele cu ajutorul materialelor auto-corective.

– Copilul lucreaza atata timp cat doreste la proiectul pe care il alege singur.

– Copilul invata in ritmul sau propriu.

– Materialul il ajuta pe copil sa-si descopere greselile.

– Copilul isi consolideaza invatarea prin repetitie si prin starile pozitive.

– In clasa exista materiale care se adreseaza tuturor simturilor si ajuta la o invatare totala.

– Copilul poate lucra acolo unde doreste, se deplaseaza prin clasa si vorbeste cu cine doreste, fara a perturba activitatea altora; poate alege sa lucreze si in grup.

– Se organizeaza un program Montessori de participare a parintilor la procesul de educatie.

//

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s